Usein kysytyt kysymykset
Eikö kysymystäsi löydy tältä sivulta? Siinä tapauksessa voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse (+358 44 702 8966) tai sähköpostilla osoitteesta info@rekrydiili.fi ja vastaamme sinulle mahdollisimman pian.
- Miten kirjaan työtunnit?
- Tekemäsi työtunnit kirjataan Like It -järjestelmään. Huolehdi, että tekemäsi tunnit on merkattu järjestelmään oikein ja täsmällisesti.
- Koska saan palkkaa?
- Palkanmaksupäivät ovat tuntityöntekijöille kaksi kertaa kuussa - joka kuun 15. päivä sekä kuun viimeinen päivä. Mikäli sinulla on kuukausipalkka, voit itse valita maksetaanko sinulle palkka kerran vai kaksi kertaa kuussa.
- Tarvitsen työvaatteita. Miten toimin?
- Me autamme sinua työvaatteiden ja muiden työssä vaadittavien varusteiden kanssa. Ota yhteyttä RekryDiilin asiakaspalvelunumeroon (+358 44 702 8966) tai lähetä sähköpostia osoitteeseen info@rekrydiili.fi.
- Missä RekryDiilin työterveyspalvelut ovat?
- Meidän lakisääteiset työterveyspalvelumme sijaitsevat Pihlajalinnassa. Työterveydessä sinua auttavat terveydenhoidon asiantuntijat. Pihlajalinnaan voit olla yhteydessä puhelimitse tai heidän verkkosivujensa kautta. Työterveyden ajanvaraus onnistuu tunnistautumalla verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
- Mitä teen, jos sairastun?
- Sairastapauksen sattuessa sinun tulee ilmoittaa asiasta RekryDiilin tiimille mahdollisimman pian. Ota yhteyttä asiakaspalvelunumeroomme (+358 44 702 8966) ja toimita sairaslomatodistus meille.
- Minulle sattui työtapaturma. Miten toimin?
- Tapaturman sattuessa sinun tulee ilmoittaa asiasta välittömästi asiakaspalvelijoillemme. Tehokkaimmin tavoitat heidät asiakaspalvelunumerostamme (+358 44 702 8966). Kun olet asioinut työterveyden kanssa, toimita sairaslomatodistuksesi meille.
- Pitääkö poissaoloista ilmoittaa myös RekryDiilille?
- Kyllä, jokaisesta poissaolosta tulee ilmoittaa myös meille. Näin pysymme ajan tasalla työntekijöistämme ja vältymme monimutkaisilta selvittelyiltä jälkikäteen.
- Mistä löydän palkkalaskelmani?
- Palkkalaskelma löytyy Like It -järjestelmästä. Palkkalaskelmasta on myös hyvä tarkistaa, että tehdyt työtunnit on merkitty tarkasti ja palkka on laskettu niiden mukaan oikein.
- Mitä teen, jos olen unohtanut Like It -tunnukseni?
- Käyttäjätunnuksemme ovat muodossa etunimi.sukunimi. Voit tarvittaessa myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme (+358 44 702 8966).
- Täytyykö minun toimittaa verokorttini RekryDiilille?
- Ei tarvitse, sillä saamme verokorttisi suoraan verottajalta. Joudut toimittamaan verokorttisi RekryDiilille vain silloin, jos teet muutosverokortin.
- Millainen irtisanomisaika minulla on?
- Irtisanomisaika saattaa vaihdella alakohtaisesti, mutta saat helpoiten vastauksen kysymykseesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme (+358 44 702 8966) tai info@rekrydiili.fi.
- Millaista palkkaa saan?
- Palkka saattaa vaihdella työnantajan kanssa tehdyn sopimuksen mukaan, mutta jokaisessa tarjoamassamme työpaikassa noudatetaan vähintään kyseisen alan työehtosopimuksen mukaista palkkausta.
- Voinko hakea työpaikkaa, vaikkei minulla ole työhön tarvittavaa lupakorttia?
- Jotkut työnantajat saattavat vaatia työntekijöiltään erilaisia lupakortteja, kuten tulityökorttia tai hygieniapassia. RekryDiili pyrkii kouluttamaan uusia työntekijöitä mahdollisuuksien mukaan, jotta kyseiset lupakortit saataisiin suoritettua. Koulutuksista voit kysyä asiakaspalvelunumerostamme (+358 44 702 8966) tai sähköpostilla osoitteesta info@rekrydiili.fi.
- Voinko tehdä työsopimuksen, vaikka minulla on jo sopimus toisen vuokratyöfirman kanssa?
- Kyllä voit, työsopimuslain mukaan työntekijällä ei ole velvollisuutta ilmoittaa työnantajalle sivutoimisesta työstä. Muista kuitenkin huolehtia omasta jaksamisestasi, äläkä unohda levätä työvuorojesi välissä!